FAQ
data: 30.09.2007 | 15:59 | autor: Tajgeer
1. Jakie komendy możemy użyć na serwerze?

Komendy wpisujemy po wciśnięciu klawisza rozmowy "/" i poprzedzeniu znakiem "#"

Oto lista komend:

#vote admin nick - wybiera administratora
#vote mission nazwa_misji - wybór misji znajdującej się na serwerze
#vote reassign - głosowanie na ponowne uruchomienie misji
#vote kick nick - komenda, dzięki której możemy zagłosować za wyrzuceniem gracza z serwera

Komedny do użycia przez administratora:
#admin nick - wybór admina
#missions - lista misji
#kick nick - usuwa gracza "nick"
#reassign - ponowny wybór slotów
#restart - uruchomienie wybranej misji od nowa

Zamiast "nick" możemy użyć numeru gracza, czyli ID. ID możemy sprawdzić poprzez komendę #userlist

2. Co należy wykonać aby móc zagrać poprzez sieć ?

Oczywiście rzeczą wymaganą jest oryginalna Armed Assault spatchowana do wersji 1.08.
Po zainstalowaniu i aktualizacji naszej ArmA należy włączyć grę, a następnie wybrać tryb "Gra wieloosobowa". Możemy skorzystać z gotowej już przeglądarki GameSpy, lub gdy znamy IP serwera wcisnąć "Zdalny". W tej zakładce w odpowiednie miejsca wpisujemy IP serwera, jak również port (można go nie wpisywać, chyba że jest inny niż 2302). Koniecznością jest również podanie hasła, o ile takowe jest zaimplementowane. Jeśli wszystko się uda, to klikamy na Dołącz bądź przyciskamy dwa razy lewym przyciskiem myszy na nazwę serwera.

3. Jak obsługiwać się oknem multiplayera ?

Jest to jedna z łatwiejszych rzeczy do wykonania. Do innych piszemy poprzez naciśnięcie klawisza "/", a adresatów naszych tekstów wybieramy klawiszami "<" i ">". Po podłączeniu się do serwera wystarczy wybrać tylko stronę (Zachód, Wschód, Ruch Oporu lub Cywile) poprzez przeciągnięcie swojego pseudonimu na jeden ze slotów.

4. Co oznaczają pojęcia: ping, lag i desync ?

Ping - prędkość określana w milisekundach (ms) z jaką serwer odpowiada na wysyłane pakiety danych Desync - jest to liczba oznaczająca odsetek straconych pakietów inaczej desynchronizacja; duża desynchronizacja (desync) powoduje tzw. lagi czyli nie odbieranie danych z serwera, co całkowicie uniemożliwia dalszą grę.

5. Jak możemy podać innym informacje o sobie i co oznaczają znaczki np. [25DKP], {13BDS} przy pseudonimach?

Aby przy naszym nicku pojawił się tzw. tag należy na serwerze umieścić 3 specjalne pliki wraz z logiem. Tagi w większości posiadają osoby, które są zrzeszone w jakimś klanie.

6. Skąd możemy pobrać misje, które następnie możemy wykorzystać na naszym serwerze?

Misje najczęściej można "wziąć" ze specjalnego katalogu na naszym dysku. Oczywiście muszą być wcześniej pobrane z innego serwera. Jest też druga opcja, a mianowicie szperanie na serwisach o ArmA. Szczególnie polecamy serwis Armaholic.com na którym znajdziemy bardzo dużo interesujących mapek.

7. W którym miejscy na naszym dysku są zapisywane misje pobrane z serwera?

Pobrane misje są zapisywane w następującym katalogu: C:Documents and Settings > Twój użytkownik > Ustawienia lokalne > Dane aplikacji > ArmA > MpMissionsCache

8. Jak wielu graczy może grać przez muliplayera w ArmA?

Według BiSu może grać nieograniczona liczba użytkowników. Jednakże wszystko jest uzależnione od możliwości łącza, na którym "stoi" serwer.

9. Gdy łączę się z serwerem to wyskakuje następujący komunikat: "Pamiętaj! Oryginalne gry nie zawieszają się". Co on oznacza?

Oznacza tylko jedno. Próbujesz gracz na pirackiej kopii gry. Jedynym wyjściem, na to, aby nie wyświetlał się ten błąd jest kupno oryginału.

10. Gdy łącze się z serwerem to pojawia się komunikat: "[nick] używa zmodyfikowanych plików konfiguracyjnych xyz". Co to oznacza?

Oznacza to, że najprawdopodobniej masz zainstalowane dodatkowe addony, które zmieniają configi (najczęściej występującymi addonami zmieniającymi pliki konfiguracyjne są soundpacki). Aby zapobiec wyświetlaniu się komunikatu należy wyrzucić wspomniany wcześniej dodatek.

11. Co to jest Team Speak 2 i skąd możemy go pobrać?

Jest to program, który jest najczęściej używany do porozumiewania się z innymi graczami. Program w żaden sposób nie integruje się z ArmA. Po prostu instalujemy TS'a, łączymy się z serwerem i gadamy z innymi użytkownikami.

12. Jak uruchomić swój serwer?

Istnieją dwie możliwości postawienia własnego serwera. Pierwszym sposobem jest dopisanie do linii komend w skrócie do ArmA parametru -host lub -server. Drugim natomiast sposobem jest wybranie opcji "Utwórz grę" w trybie Multiplayer.

13. Jak uruchomić serwer dedykowany?

Aby móc postawić taki serwer (lepsze rozwiązanie od zwykłego serwera) należy posiadać najnowszą wersję serwera, którą możemy pobrać z oficjalnej strony gry. Do uruchomienia serwera potrzebujemy dwóch plików:


ArmA_Server.bat - jest to plik wsadowy, który będzie odpowiadać za włączenie serwera i zaimplementowanie parametrów z pliku cfg. Do tego pliku ładujemy następujący wiersz:

ArmA_Server.exe -nosound -config=server.cfg -netlog -restart

config.cfg - zawiera parametry serwera

passwordAdmin = "xyzxyz"; // hasło administratora serwera
password = "xyz"; // hasło wymagane do połączenia z serwerem
hostname="ArmA Server # 1"; // nazwa naszego serwera
motd[]=
{
"Witamy na serwerze.",
"http://arma.ofp.pl",
}; // Komunikaty powitalne pojawiające się przy łączeniu z serwerem
motdInterval=1; // czas pomiędzy wyświetleniami komunikatów
voteThreshold=0.33; // 1/3 głosujących potwierdzi możliwość głosowania
reportingIP=""; // adres raportowania, brak wpisu oznacza serwer prywatny
voteMissionPlayers=3; // od ilu graczy można głosować na administratora gry
checkfiles[]=
{
"AddOnsweapons.pbo",
}; // lista plików poddawana kontroli
kickduplicate=1; // blokuje graczy z identycznym ID
equalModRequired=1; // wymaga zgodności modów
maxplayers=11; maksymalna ilość graczy na serwerze
VoiceOverNet = "false"; //wyłącza komunikacje głosową z poziomu gry
class Missions // domyślna misja załadowywana przy połączeniu pierwszego gracza na serwer
{
class Mission01
{
template = MP01SEIZETHECITY.SARA; //nazwa misji znajdujšcej się w katalogu MPMissions

cadetMode = 1;
param1 = 600;
param2 = 50;
}
};

Serwer nie musi wymagać zainstalowanej gry. Wystarczy posiadać następujące katalogi: AddOns, Dta, MPMissions oraz takie pliki: ArmA_Server.exe, ArmA.cfg, ifc22.dll, ijl15.dll, server.cfg, ArmA_Server.bat